zoomin
zoomin
بروز ترین اخبار رایانه
قالب وبلاگ

خوب: سخت افزار عالی، قیمت بسیار مناسب، صفحه کلید و تاچ پد مناسب

بد: زاویه دید کم صفحه نمایش، طراحی ارزان، عدم استحکام کافی شاسی پلاستیکی، عمر باتری نسبتا کم

پیشنهاد: اگر تنها و تنها به توانایی یک دستگاه همراه می اندیشید و امکانات جانبی و طراحی را در اولویت ندارید، ۵۷۵۰ ایسر یک انتخاب مناسب خواهد بود.

 

مشخصات دستگاه:

 

 

قیمت جهانی هنگام عرضه

۹۹۰ هزار تومان

پردازنده Core i7-2630QM, 2.0 Ghz
حافظه ۴GB, 1,333MHz DDR3 RAM
هارد ۶۴۰GB, 5,400rpm
چیپ ست Intel HM67
گرافیک NVIDIA GeForce GT 540M 2048 MB, Optimus
سیستم عامل Windows 7 Home Premium
صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ 
وزن ۳۰۰۰ گرم با آداپتور
گروه متوسط

 

 

 

 

 

بررسی

سری Aspire  شرکت ایسر جز خوش قیمتهای بازار محسوب میشوند. بعد از مدل ۵۷۴۲ که یک لپ تاپ خوش دست و خوش قیمت و پر فروشی هم بود، این بار ایسر ۵۷۵۰ را در این سری عرضه کرده است. آنچه اکنون در حال بررسی آن هستیم دارای سخت افزار مذکور در جدول بالاست که تقریبا جز قدرتمندترین های بازار و این سری محسوب میشود. البته در این سری نیز مدلهای سخت افزاری بسیار متنوعی عرضه میشود.

 

 

 

 

طراحی کلی Acer 5750 خیلی چشم نواز و جذاب نیست. با اینکه در نگاه اول کمی بهتر از واقعیت به نظر میرسد، اما عدم استفاده از مواد مستحکم و مرغوب مانند انواع فلزات خصوصا آلومینیوم در قاب دستگاه، از زیبایی و جذابیت آن بسیار کاسته است. طراحان ایسر سعی کرده اند با طرح دار کردن قسمت بیرونی قاب لپ تاپ و استفاده از دو رنگ در سطح داخلی کیبورد و اطراف آن کمی به جذابیت آن بیفزایند، اما فارغ از عدم استحکام کافی این شاسی تمام پلاستیکی، نمیتوان آن را در رده جذاب ها و باکلاس ها قرار داد. به هر حال باید در نظر داشت ایسر مجموعه ای از سخت افزارهای قدرتمند را با یک قیمت بسیار مناسب عرضه کرده است، پس نمیتوان طراحی را در اولویت در نظر گرفت. قابل ذکر است این دستگاه در دو رنگ طوسی و مشکی عرضه میشود.

 

 

 

صفحه کلید ایسر ۵۷۵۰ مانند مدل قبلی خودش بسیار خوش دست و با طراحی مناسبی است. دکمه ها تخت بوده و فاصله مناسبی از هم دارند علاوه بر اینکه پاسخگویی آنها نیز مناسب است. لذا تایپ کردن در آن واقعا لذت بخش است.

 

 

 

تاچ پد نیز اندازه مناسبی داشته که برای این صفحه نمایش کافی است، پاسخگویی آن نیز بی نقص بوده و دو دکمه سخت افزار ماوس نیز که در زیر آن قرار دارند، میتوانند در منو گردی به کمک شما بیایند.

 

 

 

 

صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با نور دهی LED و رزولوشن استاندارد ۷۶۸*۱۳۶۶ اگرچه کیفیتی قابل قبول و درخشندگی و نوردهی مناسبی دارد، اما زاویه دید کم آن در هر دو جهت عمودی و افقی آزار دهنده است. براق بودن آن نیز باعث بازتاب نسبی نور خارجی در آن میشود. وجود یک پردازنده گرافیکی قدرتمند، این دستگاه را در قسمت دستگاههای گیم هم قرار میدهد، اما زاویه دید پایین صفحه نمایش هنگام بازی کردن و فیلم دیدن بسیار عذاب آور است. لذا هنگام بازی باید زاویه صحیح خود را حفظ کنید. در بالای صفحه نمایش نیز یک وب کم HD خواهید داشت.

 

 

 

آنچه از پورت ها به آن نیاز دارید در ۵۷۵۰ خواهید یافت. البته خبری از پورتهای لپ تاپ های گران قیمت نخواهد بود.

 

 

 

 

ویدیو

VGA, HDMI
صدا Stereo speakers, headphone/microphone jacks
دیتا ۱ USB 3.0 , 2 USB 2.0 port, SD card slot
شبکه Ethernet, 802.11n Wi-Fi, Bluetooth 3.0
درایو نوری دی وی دی رایتر

 

وقتی به قسمت سخت افزار دستگاه میرسید، قطعا به عظمت آن پی میبرید. پردازنده چهار هسته ای Core i7 2630 QM با معماری سندی بریج که در فرکانس پایه ۲GHz کار میکند به همراه ۴GB رم و گرافیک قدرتمند Nvidia Gefore GT 540M در مجموع یک هیولا را تشکیل میدهند.  شاید بعد از مدل جدید اپل مک بوک پرو، این دستگاه جز قدرتمندترین و پرسرعت ترین دستگاههای موجود در بازار قرار بگیرد. البته قابل ذکر است این دستگاه نیز همانند دیگر محصولات رقیب دارای سخت افزار متنوعی در پردازنده، گرافیک، رم و هارد میباشد.

 

 

 

البته این سخت افزار دمای نسبتا زیادی را نیز تولید میکند که محسوس است.

پردازنده قدرتمند گرافیکی ۵۴۰M قطعا از پس تمام بازی های موجود در بازار بر خواهد آمد و در سری لپ تاپ ها جز قوی ترین گرافیک هاست. وجود تکنولوژی دوست داشتنی اپتیموس را نیز نباید از یاد برد.

 

 

Acer 5750G با این سخت افزار قدرتمند متاسفانه دارای یک باتری کوچک ۶ سلولی است. در تست پخش ویدیوی گرفته شده عمر باتری حداکثر ۳ ساعت بود که از این لحاظ خیلی قابل امتیاز دادن نیست. میانگین سندی بریج ها به ۴ ساعت میرسد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:, ] [ 12:7 ] [ amer ] [ ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان zoomin و آدرس zoomin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 505
بازدید کل : 29237
تعداد مطالب : 547
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1